Van oudsher is Pilates een oefenvorm voor zowel lichaam als geest, die zich richt op het verbeteren van de lichaamshouding. De houding wordt verbeterd door de nadruk te leggen op het aanspannen van de buik- en rugspieren of het “Powerhouse” zoals dit binnen de Pilates genoemd wordt.

 

In tegenstelling tot het trainen op krachtapparatuur, richt Pilates zich op de fijnere motoriek. Er wordt aandacht besteed aan het correct uitvoeren van de oefeningen. Tijdens de warming-up zullen de oefeningen vooral staand zijn en kan er gebruik worden gemaakt van hulpmiddelen. Denk hierbij aan BOSU, gymstick, gewichtje voor enkel of dumbells. Of een combinatie hiervan. Daarna vinden veel van de oefeningen plaats op de grond, liggend op een yoga matje. Per les zal er wisselend een spiergroep of hulpmiddel centraal staan. De oefeningen richten zich op kracht, stabiliteit en coördinatie van de verschillende spiergroepen en gewrichten.

Bij welke klachten?

* Rugklachten.

* Knieklachten.

* Schouderklachten.

* Houding gerelateerde klachten.

* Afname van de spierkracht.

Wanneer?

Dinsdagavond: Groep 1 19:00 -20:00 Groep 2 20:00 – 21:00

Vrijdagochtend: Groep 1 09:30- 10:30 Groep 2 10:30 – 11:30

Een proefles in mogelijk en is gratis (ook voor niet leden). Hiervoor kunt u contact opnemen via de website of bellen met: 030-2721583.